Regulamin świadczenia usług
§1
Postanowienia
ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne
warunki świadczenia przez AMETIS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ:
REGON: 386730446, NIP: 5242904848, usług opisanych poniżej, a w szczególności:
a) zasady i tryb zawierania, rozwiązywania
oraz wygasania Umów (zgodnie z zawartą poniżej definicją);
b) zasady i tryb świadczenia usług;
c) zakres obowiązków stron, zasady i tryb
wnoszenia oraz rozpatrywania reklamacji.
2. Bez żadnych zobowiązań, każda osoba
może przeglądać zasoby Serwisu, lecz z chwilą dokonania jakichkolwiek
czynności w tym Serwisie (na przykład poprzez: umówienie wizyty, podanie adresu
e-mail, numeru telefonu, skorzystanie z formularza kontaktowego), osoba
taka staje się jego Użytkownikiem i oświadcza, iż zapoznała się z niniejszym
Regulaminem oraz Polityką Prywatności, w pełni akceptuje zawarte w nich
postanowienia i zobowiązuje się do ich bezwzględnego przestrzegania bez
konieczności podpisywania dodatkowej umowy w tym przedmiocie – w przeciwnym
przypadku każdy, kto nie zgadza się z powyższym, powinien powstrzymać się od
korzystania z usług Serwisu, a Administrator ma prawo odmówienia takiej osobie
świadczenia usług i sprzedaży produktów oferowanych w Serwisie.
§2
Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie terminy oznaczają:
1. Cennik – zestawienie cen świadczonych
Usług Centrum Psychoterapii Ametis;
2. Rejestracja Online – formularz
rejestracyjny dostępny w Serwisie, którego wypełnienie umożliwia zawarcie Umowy
oraz korzystanie z usług;
3. Formularz kontaktowy – formularz
kontaktowy dostępny w Serwisie, umożliwiający uzyskanie dodatkowych informacji
dotyczących świadczonych usług;
4. Klient – osoba fizyczna, która korzysta
z usług oferowanych w ramach Serwisu;
5. Polityka Prywatności – dokument
udostępniony w Serwisie zawierający informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych w związku ze świadczeniem usług;
6. Serwis – witryna internetowa dostępna
na stronie internetowej https://ametis.pl, za pomocą której możliwe jest
nawiązanie współpracy w celu korzystania z Usług;
8. Specjalista – osoba uprawniona do
wykonywania zawodu psychologa zgodnie z Ustawą o zawodzie psychologa;
9. System teleinformatyczny – zespół
współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. – Prawo
telekomunikacyjne (Dz. U. z 2017 r., nr 1907 z dalszymi zm.);
10. Świadczenie usługi w Centrum –
wykonanie usługi w obecności obu stron w miejscu prowadzenia działalności
określonym w punkcie 1. §1.
11. Świadczenie usługi drogą elektroniczną
– wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość),
poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i
otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z
kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana,
odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2017 r., nr
1907 z dalszymi zm.).;
12. Umowa – umowa o świadczenie usług
przewidzianych w niniejszym Regulaminie;
13. Usługa psychologiczna – usługa
świadczona w Centrum lub drogą elektroniczną na rzecz Klienta, realizowana
każdorazowo przez Specjalistę, polegająca na świadczeniu pomocy
psychologicznej;
14. Usługa Serwisu – usługa świadczona
drogą elektroniczną związana z funkcjonowaniem Serwisu, polegająca na
udzielaniu informacji o warunkach zawierania Umów oraz świadczenia Usług
psychologicznych, a także rejestrowaniu się na wizytę, związana w szczególności
z funkcjonowaniem Kalendarza oraz Formularza kontaktowego;
15. Ustawa o zawodzie psychologa – ustawa
z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym
psychologów (tj. Dz. U. z 2019 r., nr 73, poz. 763 z dalszymi zm.);
16. Ustawa o świadczeniu usług drogą
elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.).
§3
Rodzaje i formy
świadczonych usług
1. W ramach Serwisu dostępne są
następujące usługi:
1) Usługi psychologiczne;
2) Usługi psychiatryczne;
3) Usługi psychoterapeutyczne;
4) Usługi Serwisu,
5) Umożliwienie rejestracji
2. Usługi psychologiczne świadczone są w
następujących formach:
1) Bezpośredniego spotkania Specjalisty z
Klientem
2) Wideokonsultacje online
3) Konsultacje telefoniczne
§4
Szczegółowe zasady
świadczenia Usług psychologicznych
1. Z Usługi psychologicznej mogą korzystać
osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Jeżeli Klient nie
posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, do korzystania z usługi
niezbędna jest zgoda jego opiekuna prawnego. Oświadczenie o wyrażeniu zgody
należy wysłać wiadomością e-mail na adres: [email protected] Centrum
Psychoterapii Ametis zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości opiekuna
prawnego oraz ewentualnego skonsultowania z nim zasad świadczenia Usług
psychologicznych.
2. Usługi psychologiczne świadczone są
odpłatnie. Wysokość opłaty ustalona jest zgodnie z Cennikiem zamieszczonym w
Serwisie.
3. Usługa w formie rozmowy wideo polega na
rozmowie ze Specjalistą, prowadzonej przy użyciu systemu medycznego Aurero lub
Skype. Możliwe jest także użycie innego rodzaju zbliżonego komunikatora
internetowego, po uprzednim uzgodnieniu jego zastosowania z Centrum
Psychoterapii Ametis.
5. Jeśli Klient nie zapewni odpowiednich
warunków do świadczenia Usługi drogą elektroniczną (brak osób trzecich,
odpowiednie połączenie internetowe, nie bycie pod wpływem substancji
odurzających), sesja może zostać przerwana, bez zwrotu opłaty za sesję.
6. Specjalista może odmówić wykonania
Usługi drogą elektroniczną jeżeli uzna, że forma świadczenia Usługi jest
nieadekwatna lub niewystarczająca do sygnalizowanego przez Klienta problemu (w
szczególności w przypadku istotnych zaburzeń, wymagających podjęcia
niezwłocznych czynności leczniczych lub czynności wymagających kontaktu
bezpośredniego).
§5
Zawarcie Umowy,
płatności
1. W celu zawarcia Umowy Klient powinien:
a) wybrać Specjalistę, miejsce oraz termin
usługi spośród dostępnych terminów w kalendarzu oraz dokonać rezerwacji usługi
za pomocą Rejestracji Online lub telefonicznie;
b) zapoznać się z niniejszym Regulaminem
oraz zaakceptować jego warunki, a także zapoznać się z Polityką Prywatności;
c) opłacić Usługę w formie przelewu za
pośrednictwem operatora PayU lub bezpośrednio w Centrum.
2. Opłaty, w wysokości zgodnej z Cennikiem,
należy dokonać w formie przelewu za pośrednictwem operatora PayU lub w
Centrum.
3. Dokonanie opłaty w formie przelewu za
pośrednictwem PayU dotyczy pierwszej konsultacji psychologicznej.
3. Przed potwierdzeniem rezerwacji Klient
musi wyrazić zgodę na wykonanie Umowy i rozpoczęcie świadczenia Usługi przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Po spełnieniu wykonaniu Usługi Klient
utraci prawo do odstąpienia od Umowy.
5. Klient dokonując rezerwacji zobowiązuje
się do uiszczenia wynagrodzenia. Płatność powinna być dokonana przed
rozpoczęciem świadczenia usługi, zaś brak jej dokonania w pełnej wysokości
powoduje, że Usługodawca nie ma obowiązku świadczenia usługi.
6. Umowa o świadczenie Usługi
psychologicznej zawarta zostaje z momentem jej opłacenia.
7. Utrwalenie oraz udostępnienie
postanowień zawieranej Umowy następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości
e-mail z potwierdzeniem złożonej rezerwacji Usługi oraz poprzez udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie internetowej Serwisu.
8. Zapłata nie jest zaliczką i jest
bezzwrotna, ale Klient bez konsekwencji może przełożyć wizytę na inną datę
przed upływem 24 godzin od terminu sesji.
9. W przypadku, gdy z jakiejś przyczyny
dokonanie płatności nastąpi po anulowaniu wstępnej rezerwacji usługi Klient
może ponownie wybrać inny termin zamówionej usługi u Specjalisty.
10. Centrum Psychoterapii Ametis na
życzenie Klienta wystawi fakturę obejmującą uiszczoną kwotę za usługę. Klient
chcący otrzymać taki dokument zobowiązany jest przesłać e-mailem na adres [email protected]
dane niezbędne do jej wystawienia: imię i nazwisko, adres oraz NIP. Chęć
otrzymania faktury powinna być złożona najpóźniej w dniu zawarcia Umowy.
Faktura będzie wysłana Klientowi automatycznie drogą elektroniczną po
zaksięgowaniu płatności
11. Usługi psychologiczne wykonywane są
każdorazowo przez Specjalistę na zasadach określonych w Ustawie o zawodzie
psychologa.
§6
Prawo odstąpienia
od Umowy
1. Klientowi przysługuje prawo do
odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, bez podania
przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 6.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od
umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od
umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą
elektroniczną lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w
Serwisie). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient
wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od
Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, z zastrzeżeniem ust. 6 niniejszego paragrafu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje
Klientowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał
w pełni Usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia
od Umowy.
§7
Ochrona danych
osobowych
1. W celu skorzystania z usług niezbędne
jest przekazanie przez Klienta jego danych osobowych w postaci imienia i
nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu, a także ewentualnie innych danych
osobowych w zakresie niezbędnym do zrealizowania Usługi.
2. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne, jednak konieczne do realizacji celów, dla których są przetwarzane.
3. Szczegółowe zasady przetwarzania danych
osobowych Klienta przedstawione zostały w Polityce Prywatności dostępnej na stronie
internetowej Serwisu.
§8
Świadczenie usług
drogą elektroniczną
1. Do korzystania z Usług wymagane jest:
a) posiadanie urządzenia końcowego w
postaci komputera lub urządzenia mobilnego – smartfonu lub tablet;
b) posiadanie aktywnego mikrofonu, słuchawek
lub głośnika, ewentualnie dodatkowo kamery internetowej (w przypadku usługi w
formie rozmowy internetowej (głosowej lub video).
c) posiadanie dostępu do sieci Internet;
d) posiadanie dostępu do odpowiedniego
komunikatora internetowego (w przypadku usługi w formie rozmowy internetowej
(głosowej lub video);
e) posiadanie konta e-mail.
Korzystanie z Komunikatora internetowego
wybranego przez Klienta może wymagać wypełnienia dodatkowych kryteriów
technicznych.
2. Korzystanie z Usług może być związane z
koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za
przesyłanie danych), zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego
korzysta Klient.
3. Klient zobowiązany jest do korzystania
z usług w sposób zgodny z prawem, z poszanowaniem dóbr osobistych Centrum
Psychoterapii Ametis oraz osób trzecich.
Klienta obowiązuje bezwzględny zakaz
wprowadzania do Systemu treści o charakterze bezprawnym lub mogących uszkodzić
systemy komputerowe. W przypadku dostarczenia takich danych Centrum Psychoterapii
Ametis może uniemożliwić do nich dostęp, o czym powiadomi Klienta. Ponadto Centrum
Psychoterapii Ametis będą przysługiwały roszczenia odszkodowawcze w pełnej
wysokości. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą na
skutek uniemożliwienia dostępu do danych o bezprawnym charakterze.
4. W wykonaniu obowiązku wynikającego z
art. 6 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, podkreślenia
wymaga, że korzystanie z usług wiąże się z ryzykiem właściwym dla usług
świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,
w szczególności w postaci problemów technicznych niezależnych od Porozmawiajmy,
leżących po stronie dostawców usług internetowych. Zagrożeniem każdego
użytkownika sieci Internet jest możliwość zainfekowania systemu
teleinformatycznego szkodliwym oprogramowaniem. Zalecane jest każdemu
użytkownikowi sieci Internet korzystanie ze stale aktualizowanego
oprogramowania antywirusowego oraz stale aktualizowanych przeglądarek
internetowych.
§9
Postępowanie
reklamacyjne i rozwiązywanie sporów
1. Reklamacja powinna zawierać:
a) oznaczenie Klienta, w szczególności:
jego imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby, adres poczty
elektronicznej;
b) dokładne przedstawienie problemu
stanowiącego przyczynę reklamacji.
2. Odpowiedź na reklamację zostanie
wysłana do Klienta w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w formularzu
rejestracyjnym. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni.
§10
Odpowiedzialność
1. Centrum Psychoterapii Ametis nie ponosi
odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług lub brak możliwości dostępu do
usług wynikające z:
a) awarii lub wadliwego funkcjonowania
systemów teleinformatycznych, na które nie miał wpływu;
b) innych przyczyn niezależnych od Centrum
Psychoterapii Ametis.
2. W przypadku odwołania Usługi przez Centrum
Psychoterapii Ametis, Klient może wybrać inny termin realizacji usługi albo
odstąpić od Umowy dotyczącej tej usługi.
§11
Postanowienia
końcowe
1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od
chwili opublikowania go na stronie Serwisu i stanowi integralną część
zawieranych za pośrednictwem Serwisu Umów.
2. Usługodawca ma prawo zmiany niniejszego
Regulaminu. Zmiany takie nie mają wpływu na treść Umów zawartych przed
opublikowaniem zmian. Zmiana regulaminu następuje poprzez jej umieszczenie na
stronie Serwisu.
3. Centrum Psychoterapii Ametis nie będzie
udostępniać informacji przekazywanych przez Klienta, w szczególności treści
porad, osobom trzecim. Klient nie ma uprawnienia do publicznego udostępniania treści
udzielonych mu porad.
4. W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną.
5. Wybór prawa polskiego na podstawie
niniejszego Regulaminu nie pozbawia Klienta będącego konsumentem ochrony
przysługującej mu na mocy przepisów prawa, których nie można wyłączyć w drodze
umowy.